SoMe

På de sociale medier er det vigtigt at du tilpasser dine opslag til den målgruppe/kundetype du skal ramme. Du kan ikke gå efter alle, da det er skyde med spredehagl efter kunder – og så rammer du ingen!

En undersøgelse fra Kepios.com viser at i oktober 2021 var 55% af verdens befolkning er på de sociale medier og de bruger omkring 2 timer og 27 minutter per dag på medierne.
93,33 af disse er aktive brugere på de sociale medier.

Derfor er det vigtigt at have en strategi for sine sociale medier. En sådan strategi hjælper dig med at vælge de rigtige kanaler.

Hvilke kanaler skal du være på?

Du skal være der hvor din primære målgruppe/kundetype befinder, så du ikke bruger unødvendig energi på at markedsfører dig steder kunderne ikke er.
Derfor er det så vigtigt at du får analyseret og fundet ud af, hvem er din målgruppe, hvor er de henne og hvad leder de efter på de sociale medier.
Ved at kende til deres adfærd, er det nemmere at komme dem i møde før et køb.

Og det er ikke mindst vigtigt at vide hvor mange ressourcer man har, for det er bedre at være på få kanaler end for mange kanaler, for indsatse vil afspejle sig derefter. Derfor er det vigtigt at vide hvilke kanaler man skal være på og hvordan.

Få lavet en strategi

Book mig til en 5 timers møde, hvor vi sammen lægger en plan for en strategi for din virksomheds tilstedeværelse på de sociale medier.

Sammen finder vi ud af din kundetype, og når den er fundet vil du opleve at det er langt mere sikkert og nemmere at lave din markedsføring. 

Hvordan foregår det?

Kontakt mig

Genveje

Copyright 2022 ©  Webdesign by Kathlyn

Scroll to Top