Når du overvejer at få lavet dit webdesign eller re-designe dit nuværende webdesign, så tænker du måske over af at gøre brug af en webdesigner. Hvilken effekt har det for dine besøgende og din virksomhed? Lad os se på 6 grunde til, at webdesign er vigtigt.

Det første indtryk er vigtigt.

Når dine potentielle kunder besøger din hjemmeside, så er det deres første indtryk af din virksomhed, de vil bedømme din virksomhed inden for få sekunder. Det er på disse få sekunder du gerne vil efterlade et positivt og troværdigt indtryk hos dine kunder.

Hvis din hjemmeside ser forældet ud, ikke virker opdateret eller bare ikke er brugervenlig, så vil det de få et negativt indtryk af hjemmesiden og det vil gøre at du går glip af potentielle kunder fordi de i stedet for går til en af dine konkurrenters sider.

Opdateret Webdesign er vigtigt, fordi det påvirker, hvordan dine kunder opfatter dit brand. Det giver et godt Indtryk, som gør at du kan få mulige kunder til at blive på siden og lære dig og din virksomhed at kende. Et godt webdesign hjælper dig med at fastholde dine potentielle kunders interesse for din side.

Det hjælper på din synlighed på Google (SEO).

Mange elementer i webdesign kræver at der laves god praksis om hvordan indholdet på en hjemmeside publiceres. Ved at opbygge webdesignet korrekt kan det få positiv indflydelse på hvordan Googles søgemaskiner crawler og indekserer dit websted. Med andre ord, hvordan du bliver fundet af Google og hvordan Google læser din hjemmeside.

Dette er ultra vigtigt for enhver hjemmeside, og er noget som du ikke har råd til at ødelægge/misse. Din SEO der laves på din hjemmeside skal være i orden, ellers er det op af bakke med synligheden fra dag 1, når din hjemmeside kommer ud på internettet.

Så det er vigtigt at dit webdesign er både brugervenlig og SEO venlig og derfor er det vigtigt at du finder en webdesigner der tilbyder dette i sin webdesign-pakke.

Dit webdesign er din online kundeservicemedarbejder.

Når du går for eksempel går ind i en butik, så bliver butikkens kundeservice vurderet på hvordan medarbejderen har været over for dig som kunde. Dette gør sig også gældende for dit webdesign.

Det påvirker dine kunders indtryk af virksomhedens kundeservice, ved at de vurderer hvordan du vil behandle dem, blot ved at kigge på din hjemmeside. Designet giver dem en følelse af hvordan du ser på dine kunder, de skal få indtrykket af de er kommet “hjem”. Så hvis der ikke lægges vægt på designet af hjemmeside, så kan det skinne igennem til dine kunder at du ikke er interesseret i at yde en ordentlig service.

En hjemmeside som er moderne, opdateret og lys samt indbydende giver følelsen af at man er velkommen som kunde hos dig. For designet virker imødekommende. Hvor på den anden side et design som er forældet og ikke særlig brugervenligt, vil fremstå koldt og lukket.

Tænk på dit webdesign som det digitale ansigt for virksomheden.
Vil du ikke helst have et venligt ansigt til at byde velkommende og få dem til at føle sig hjemme?

Et godt webdesign skaber tillid

Et godt webdesign signalerer at dette er et professionelt firma, at de kan stole på dig og din virksomhed. Når kunder føler sig trygge ved en hjemmeside så vil de tjekke det nærmere ud.

Dårligt webdesign kan være at der er forældede kontaktoplysninger, eller siden er lavet for så mange år siden at links ikke virker, at navigationen ikke er særlig brugervenlig. Dette kan give et useriøst indtryk og gøre at ikke opfatter siden som professionel, hvilket ikke skaber tillid

Så at have et godt opdateret webdesign er en god investering for din virksomhed. Det gør at dine kundeemner bliver længere på din hjemmeside og de heller vil købe en ydelse hos dig end en konkurrent som har en ikke opdateret hjemmeside.

Dine konkurrenter gør det allerede.

En stor og ret vigtig grund til at investerer i en webdesigner og et godt webdesign er: Dine konkurrenter har allerede investeret i et webdesign. Så hvis du vil hamle op i konkurrencen med dem, så skal du investere i et webdesign.
Med et professionelt webdesign vil din hjemmeside skille sig ud fra dine konkurrenters. Du vil med en veldesignet hjemmeside være i stand til at kunne yde det samme som dine konkurrenter og være med i konkurrencen om at få kunder til at komme til din hjemmeside. Og dette er vigtigt hvis du generelt har de samme tjenester/ydelser og samme prisniveau.

Men med en professionel webdesigner vil du få sparring og hjælp til at få lavet den ene ting på hjemmeside som gør at du skiller dig ud fra dine konkurrenter. For din webdesigner kan hurtigt spotte hvad dine konkurrenter ikke har på deres design, men som ”mangler”.
Så i stedet for en ældgammel hjemmeside, kan du stå med et opdateret design, som også differentierer sig fra konkurrenterne, og en side som kunderne ikke flygter fra. Du får vist dine kunder hvorfor de skal vælge dig.

Et godt webdesign er sammenhængende

Når du gerne vil have at dine kunder skal være fortrolig med dig og din virksomhed, så de vælger dig og er klar til at konverterer. Så er et professionelt sammenhængende online webdesign vigtig.

Designet skal være sammenhængende hele vejen rundt på siden.  Det betyder at der vil være de samme skrifttyper, stilarter og layouts på hver side, dette gør at dine kunder føler sig trygge uanset hvad side de er på.
Et webdesign hvor hver side har sin skrifttype og layout, giver et uprofessionelt indtryk og skaber ikke sammenhæng eller genkendelse for din virksomhed, for det er diffust indtryk de får. En sammenhængende hjemmeside skaber tillid og tryghed for dine kunder. For de ved hvor de er landet og hos hvem de er, uanset hvad side de kommer ind på.